Cum sa fugi de depresie

Raspunsul ar fi sa fugi. Nu conteaza cat de repede sau de incet fugi, poti chiar sa si mergi, dar suficient de mult, depresia se va tine la distanta de tine.

Se pare ca organismul uman este proiectat in asa fel incat sa faca fata deplasarilor pe distante mari. Nu mai tin minte sursa, dar tin minte ca in ceea ce priveste deplasarea, stramosii nostri parcurgeau in medie 20 de km pe zi (barbatii) si 10 km (femeile) in cautarea surselor de hrana si apa, distanta pe care, in prezent, majoritatea  probabil ca nu o parcurgem nici intr-o saptamana. Datorita faptului ca avem sisteme de racire si de respiratie extrem de performante se presupune ca intr-o zi normala un om ar putea castiga un maraton impotriva unui cal.  Sunt foarte multe studii pe aceasta tema, insa nu ele sunt importante pentru discutia de fata.

Un articol publicat anul acesta in American Journal of Preventive Medicine sustine faptul ca miscarea fizica reprezinta un factor protectiv extrem de eficient impotriva starilor depresive. Studiul reprezinta o meta-analiza a 30 de alte cercetari ce au investigat relatia dintre activitatea fizica si depresie, iar cercetarile sunt doar cele care au indeplinit cele mai inalte standarde stiintifice.

Rezultatele arata ca activitatea fizica (mers,alergat) scade semnificativ riscul de depresie:

– daca timpul alocat activitatii fizice este de cel putin 30 de minute pe zi riscul de depresie scade cu 48%

– mai mult de 150 de minute petrecute in activitate fizica saptamana scad riscul de depresie cu 19-27% in viitor.

– daca doar mergi cel putin 40 de minute pe zi riscul de depresie scade cu 6-17%, ceea ce nu e foarte mult, insa conteaza.

Ceea ce este interesant este ca femeile au un beneficiu mai mare de pe urma activitatii fizice, ele fiind mai protejate de depresie comparativ cu barbatii.

Sursa:http://psihoeducatie.wordpress.com/2013/10/31/cum-sa-fugi-de-depresie/

Comments are closed.