Topul celor mai puternici oameni de marketing din România: Locul 4 – Laura Barbu

Laura Barbu deține această funcție din septembrie 2012. Până atunci, ea a condus activitățile de online ale Vodafone, în calitate de Director Online. În prezent, este responsabilă de strategia de brand și de comunicare, pentru toate segmentele de clienți. Până să intre în echipa Vodafone, Laura Barbu a avut diferite funcții de conducere în echipa de marketing a Pepsi International. Este absolventă a Academiei de Studii Economice.

Laura Barbu, Director Brand & Marketing Comm, Consumer Business Unit la Vodafone România

Forbes: Care sunt principiile (direcţiile) care stau la baza activităţii dumneavoastră de om de marketing?

Laura Barbu: Să avem o direcţie clară, strategia înainte de tactici, acestea ar fi principiile-cheie la care mă reîntorc de fiecare dată, indiferent că vorbim despre lansarea unui brand sau produs nou, despre re-poziţionare sau, pur şi simplu, despre planul de comunicare pentru anul urmator.

Apoi, frumuseţea creaţiei începe cu alegerea corectă. Ca şi în viaţă :). Iar succesul începe acolo unde diferenţierea este clar definită: acel ceva unic prin care brandul este diferit de celelalte din industrie. Diferenţierea porneşte de la ceva util, dezirabil pentru potenţialii clienţi şi trebuie comunicată consistent.

Şi să nu uităm că nu ne place ,,să ni se vândă ceva”. Dorim să fim cucerit

şi, să găsim cu uşurinţă ce ne este util, să aflăm lucruri noi, să ne simţim unici. Tocmai de aceea, în activitatea de marketing şi comunicare, punctul de pornire este înţelegera clientului. El este partenerul care te inspiră, pe care îl laşi să te influenţeze, pe care cauţi să îl ,,abordezi” în mediile de comunicare pe care acesta le preferă.

Reinventează ori de câte ori e nevoie, inovează permanent, dar rămâi fidel promisiunii unice pe care ai făcut-o. Şi în tot acest rastimp, să nu uităm că brandul este însuşi modelul de busines şi cei mai importanţi sunt oamenii care îl ţin în viaţă, în fiecare zi.

Forbes: Care credeţi că sunt elemente ce conferă, în general, puterea unui om de marketing?

Laura Barbu: Înţelegerea clientului şi încrederea în sine sunt punctele de pornire. Creativitatea şi capacitatea de a fi priceput – atât la oameni, cât şi la cifre – sunt ingredientele care fac diferenţa. Dorinţa de asumare a responsabilităţii şi de a câştiga avantaj competitiv sunt regulile jocului. Mai mult, competenţele specifice de marketing trebuie completate cu abilităţi de coaching şi leadership pentru a aduce la viaţă filozofia brandului în intreaga organizaţie. Iar succesul trebuie întotdeauna sărbătorit în echipă.

Forbes: Aveţi modele care v-au influenţat formarea dvs. ca profesionist sau activitatea dvs? (oameni, cărţi, medii, etc)

Laura Barbu: Fiecare interacţiune cu un coleg sau client îmi aduce un plus de valoare în rutina mea zilnică. Cei care m-au influenţat semnificativ, de-a lungul vieţii, sunt cei care m-au definit ca om (părinţii şi bunicii), cei care m-au format ca profesionist (profesorii, managerii şi colegii) şi cei care m-au susţinut să fiu cea de astăzi (soţul şi copiii mei).

De-a lungul timpului, am găsit inspiraţie în Trout şi Al Rais, în cărţi precum ,,Cele 22 legi ale marketing-ului” sau ,,Positioning: the battle for your mind”. Astăzi mă bucur de People of New York şi de conţinutul valoros din blogosferă şi social media.

Sursa:http://www.forbes.ro/articles/topul-celor-mai-puternici-oameni-de-marketing-din-romania-locul-4-laura-barbu-vodafone-romania-25102

 

Comments are closed.