Topul celor mai puternici oameni de marketing din România: Locul 5 – Dan Oprescu

Dan Oprescu s-a angajat la South Central Europe în 1998. În 2011, a preluat funcția de director de marketing. Are 20 de ani de experință în marketing. A mai lucrat la JTI și Hochland. A urmat cursurile de specialitate INSED, IMD, MCE. În actuala poziție, Oprescu administrează brandurile Dove, Dero, Domestos, Cif, Clear, Rexona, Omo, Axe, Signal, Coccolino și Impulse. Este absolvent al Universitații Politehnice București.

Dan Oprescu, Director Marketing la Unilever South Central Europe

Forbes: Care sunt principiile (direcţiile) care stau la baza activităţii dumneavoastră de om de marketing?

Dan Oprescu: Modul în care construim branduri, creăm experienţe şi emoţii, modul în care îi inspirăm pe consumatori prin manifestul brandului care, în anumite cazuri, poate să aibă şi o componentă socială mai puternică (de exemplu campania Domestos – UNICEF) este esenţial pentru activitatea unui om de marketing. Unilever este o companie pentru care primordială este cunoaşterea consumatorului. Dacă ne uităm şi la nivel global, avem centre dedicate în care, împreună cu clienţii şi consumatorii, analizăm care sunt cele mai bune modalităţi de a le oferi acestora produsele de care au nevoie, într-o formă cât mai atractivă, pentru a creşte experienţele din cadrul interacţiunii cu brandul. Există, aşadar, în cadrul Unilever o cultura a cunoaşterii consumatorului şi, de aceea, de multe ori campaniile noastre sunt apreciate la nivel global pentru modul în care sunt construite.

Este important ca know-how-ul global să fie adaptat la contextul local pentru a surprinde specificul ţării.

Nu în ultimul rând, execuţia este importantă: atenţia la detalii în tot ceea ce implementăm este crucială pentru că este vorba despre acele detalii care fac diferenţa şi care ,,seduc” consumatorul.

Forbes: Care credeţi că sunt elemente ce conferă, în general, puterea unui om de marketing?

Dan Oprescu: Bunul simţ şi onestitatea în primul rând sunt elementele care oferă putere unui om de marketing.

Abilitatea de a construi branduri puternice şi sustenabile şi de a răspunde totodată obiectivelor de business prin strategia de marketing este un element important care da putere unui om de marketing.

De asemenea, brandurile au puterea, prin oamenii de marketing care le construiesc, să îmbunătăţească vieţile consumatorilor. De exemplu, la Unilever, mărcile care integrează stilul de viaţă sustenabil în scopul lor de bază contribuie în mod esenţial la succesul activităţii noastre.

Forbes: Aveţi modele care v-au influenţat formarea dvs. ca profesionist sau activitatea dvs? (oameni, cărţi, medii, etc)

Dan Oprescu: Mă inspiră oamenii din jurul meu, zi de zi, cărţile de specialitate pe care le citesc şi conferinţele Tedx pe teme de business şi marketing.

Sursa:http://www.forbes.ro/articles/topul-celor-mai-puternici-oameni-de-marketing-din-romania-locul-5-dan-oprescu-unilever-south-central-europe-25106

Comments are closed.